HOP TIL - JUMP TO

HISTORISK INFORMATION   -   HISTORICAL INFORMATION
DESIGNS ÅRSTAL ORDEN   -   DESIGNS YEARLY ORDER
SIGNATUR EKSEMPLER   -  
SIGNATURE EXAMPLES
 

 
PER ARNOLDI
1941
 
HISTORISK INFORMATION   -   HISTORICAL INFORMATION

Per Arnoldi er "autodidakt" med arbejdsområder som fri kunst, sølvtøj, scenografi, tapet, emballage, multikunst, maleri, scenografi, legetøj, tekstiler, industriel grafik, plakater og serigrafi med mere.

Signatur:



Udstillinger:
1966 Louisiana, Humlebæk.
1967 Salon de Mai, Paris.
1968 Århus Kunstmuseum.
1968 Danish Art, Warsaw.
1969 Europe Prize of Painting, Ostend.
1969 Norrköping Museum.
1970 International Graphic Biennale, Paris.
1970 35th International Biennale, Venice.
1970 International Biennale, Tokio.
1970 National Collection of Fine Arts, Washington.
1971 Tendenze dell´ Grafica Contemporanea, Venice.
1972 Smithsonian workshop prints, Napels, Rome, Milan Bologna.
1972 Lomma Konstförening.
1972 36th International Biennale, Venice.
1973 Danish Art, Grand Palais, Paris.
1973 8. Biennale de Jeunesse, Paris.
1975 Museo Arte Moderno, Mexico City.
1975 Fyens Stifts Kunstmuseum.
1975 Randers Museum.
 
DESIGNS ÅRSTAL ORDEN   -   DESIGNS YEARLY ORDER
ARNOLDI BORDLAMPE
Klik på foto eller link for at gå til lampe siden for denne serie - Click on photo or link to go to the lighting page for this series.
1975
Per Arnoldi, Fyens Glasværk
Holmegaard Glasværk
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

SIGNATUR EKSEMPLER

Gravering af signatur på glas emner ses fra ca. 1940 og frem til slutning af 1980'erne start af 1990'erne, hvorefter signering via laser teknik begynder at blive udbredt.

Det er mit indtryk at gravering af signatur på produktions emner har været tilfældigt i forhold til hvor meget der blev graveret af den samlede produktion og ret afgørende hvor meget tid personale havde i overskud til at udføre den ret tidskrævende proces.

I slutningen af 1980'erne synes signerede eksemplarer at være i noget mindre antal end det man kan se i 1960'erne og 1970'erne, kan skyldes at man stadig i denne periode stadig havde en del slibere og gravører beskæftiget.

Unika og prøveemner til forskel blev alle påført en signering enten af den pågældende glaspuster, ansat der var dygtig til gravering eller også designeren selv.
 

SIGNATURE EXAMPLES

Engraving of signature on glass is to be seen approx. 1940 and proceeds to the end of 1980s and start of the 1990s, after that signature is beginning to be done by laser technique.

It is my impression that engravings of signature on production subjects has been random done as to how many items of the production that did receive a signature, did depend very much on how much spare time employees to do this quit time consuming process.

In the end of the 1980s it seems that signature to items is quit less in numbers than you will find in the 1960s and the 1970s, perhaps that is due to that there still was quit a few cutters and engravers employed yet.

Unique (one of a kind) items, test items (mostly 2-9 items) was all engraved with signature often done bye the glassblower, an employee a skilled engraver or even the designer self.

 

 

 

[Startside] [Glas museum - Glass museum] [Mine links - My Links]

Alt indhold på hjemmesiden tilhører og er copyright www.HarderNet.dk
Kopiering, eftertryk eller anden gengivelse af billeder og tekst er ikke tilladt, uden skriftlig tilladelse.

Dansk glasværks reference museum - www.hardernet.dk - Danish Glassworks resource museum

All content on this website is copyright of
www.HarderNet.dk
Do not copy, reprint or otherwise redistribute the text or images on this site without the express permission.

 

Locations of visitors to this page