HOP TIL - JUMP TO

HISTORISK INFORMATION   -   HISTORICAL INFORMATION
DESIGNS ÅRSTAL ORDEN   -   DESIGNS YEARLY ORDER
SIGNATUR EKSEMPLER   -  
SIGNATURE EXAMPLES
 

 
PER RENÉ LARSEN
Per René Larsen
1949
 
HISTORISK INFORMATION   -   HISTORICAL INFORMATION

Website: http://www.per-rene.dk/

1972-1975 Skolen for Brugskunst, København, Danmark
1975-1976 Orrefors Glasskolan, Sverige
1977-1984 Medejer af Snoldelev glasværksted.
1984 Ejer af Fanefjord Glas.

Udsnit af udstillinger:

1978 Nordic Glass in Sweden, Norway, Finland and Denmark.
1979 Spring Exhibition at Charlottenborg, The Danish Academy of Art.
1980 Spring Exhibition at Charlottenborg, The Danish Academy of Art. Danish Design Cavalcade.
1981 Ribe Museum of Art. Nordic Glass in Sweden, Norway, Finland and Denmark.
1982 The Museum of Glass in Frauenau, Tyskland.
1983 Autumn Exhibition at Charlottenborg, The Danish Academy of Art. Kanazawa City Exhibition, Japan.
1985 The Danish Museum of Applied Art in Copenhagen.
1986:Gallery Hafendam, Flensburg, Tyskland.
1987 "Glass/Clay" The Aarhus Artbuilding, Danmark
1988 "Jars" at The Ridehuset , Aarhus. Gallery L. Hamburg. Gallery Umbra in Lund, Sverige.
1989 "Glass from Denmark", The Domin Gallery in Karst , Germany.
1990"Art in The Mosede Fort", Greve, Danmark. "Expressive People", Nykøbing S, Danmark.
1991"Configura" in Erfurt, Germany.
1992 "Contemporary Crystal and Glass Sculptures etc.", Liège, Belgium. Gallery Gl. Lejre.
1993 Spring Exhibition, Charlottenborg, The Danish Academy of Art.
1994 Gallery Balle, København. Gallery Dragehøj, Fensmark, Danmark.
1995 "Dansk Design Aktuel", Sophienholm, København. Chelsea Crafts Fair, London, England.
1996 "Glass/Light", Malmö, Sverige. "Sculptural Glass", Helligåndshuset, København.
1997 "Nordic Glass Artists", Denmark, Norway, Finland, Iceland. Gallery Grønlund, København.
1998 "Twenty Years' Glass", Næstved Museum, Danmark. Gallery Rasmus, Odense.
1999 "Glass, Light, Water", Glass Museum, Ebeltoft, Danmark.
2000 “Nordick Glass”, Gallery Grønlund
2002 Kulturloftet St. Heddinge. ”Glas mellan himmel och hav”, Karlshamn.
2003 Huset I Asnæs, Danmark. SOFA, Chicago, USA. Det Danske Kulturinstitut, Athen, Grækenland
2004 Collect, London. Glass Kanazawa 2004, Japan. Annebjerg Samlingen, Danmark
2005 Landart, Lolland-Falster-2005. ”An echo of Light” Glasmuseum Ebeltoft, Danmark
2006 “Fluidies” Chappell Gallery New York, USA. Sofa, New York, USA
2007 "Glasss 07" Holstebro Artmuseum & Museum of Art and Crafts, Danmark

Udmærkelser:

Ole Haslunds Art Price.
The Danish National Arts Foundations
Danish National Bank Jubilee Foundation
Hempels Glassprize
Danish Craftsman´s Prize.

Per René Larsen er repræsenteret på:

The Danish Museum of Applied Art, København, Danmark.
Trelleborg Museum, Sverige.
The Glass Museum, Ebeltoft, Danmark.

Udsmykning:

Nordby skolen, Nykøbing F.
Diskonto Banken, Næstved.
Kongelig Brand, København.
Klostermarken Kirke, Ringsted.
 

DESIGNS ÅRSTAL ORDEN   -   DESIGNS YEARLY ORDER
CUMULUS
Klik på foto eller link for at gå til brugskunst glas siden for denne serie - Click on photo or link to go to the art glass page for this series.
1986
Per René Larsen, Holmegaard
Royal Copenhagen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

SIGNATUR EKSEMPLER

Gravering af signatur på glas emner ses fra ca. 1940 og frem til slutning af 1980'erne start af 1990'erne, hvorefter signering via laser teknik begynder at blive udbredt.

Det er mit indtryk at gravering af signatur på produktions emner har været tilfældigt i forhold til hvor meget der blev graveret af den samlede produktion og ret afgørende hvor meget tid personale havde i overskud til at udføre den ret tidskrævende proces.

I slutningen af 1980'erne synes signerede eksemplarer at være i noget mindre antal end det man kan se i 1960'erne og 1970'erne, kan skyldes at man stadig i denne periode stadig havde en del slibere og gravører beskæftiget.

Unika og prøveemner til forskel blev alle påført en signering enten af den pågældende glaspuster, ansat der var dygtig til gravering eller også designeren selv.
 

SIGNATURE EXAMPLES

Engraving of signature on glass is to be seen approx. 1940 and proceeds to the end of 1980s and start of the 1990s, after that signature is beginning to be done by laser technique.

It is my impression that engravings of signature on production subjects has been random done as to how many items of the production that did receive a signature, did depend very much on how much spare time employees to do this quit time consuming process.

In the end of the 1980s it seems that signature to items is quit less in numbers than you will find in the 1960s and the 1970s, perhaps that is due to that there still was quit a few cutters and engravers employed yet.

Unique (one of a kind) items, test items (mostly 2-9 items) was all engraved with signature often done bye the glassblower, an employee a skilled engraver or even the designer self.

 

 

 

 
[Startside] [Glas museum - Glass museum] [Mine links - My Links]

Alt indhold på hjemmesiden tilhører og er copyright www.HarderNet.dk
Kopiering, eftertryk eller anden gengivelse af billeder og tekst er ikke tilladt, uden skriftlig tilladelse.

Dansk glasværks reference museum - www.hardernet.dk - Danish Glassworks resource museum

All content on this website is copyright of
www.HarderNet.dk
Do not copy, reprint or otherwise redistribute the text or images on this site without the express permission.

 

Locations of visitors to this page